Khamis, 10 Mac 2011

kerja tertangguh lagi

hari ini aku sibuk dengan kerja-kerja yang tertangguh.aku menyambung kembali kerja-kerja aku seperti lazimnya.semalam sebelum masa balik lebih kurang pukul 4.30 petang, aku ada membuat sebuah kereta untuk di "servis" dan aku membuatnya sambil-sambil itu aku turut memeriksa sistem "suspension","brake","cooling water","air(angin)" serta aku turut memeriksa "level" minyak "power stering",enjin, "automatic transmission" dan "brake".Didapati keempat-empat sistem "brake" telah habis digunakan pada "brake pad" dan juga "brake disc" serta kelinciran minyak "brake" telah kotor.Manakala sistem "air" pada "air filter" telah kotor.Jadi, jalan penyelesaiannya dengan hanya menukar ganti "spare part" itu. Setelah memberitahu pada Boss aku tentang kerosakan pada kerete itu aku mengemas peralatan "spanar" aku.Jadi, kerja-kerja aku yang tertangguh itu aku sambung pada keesokan harinya.Waktu bekerja aku dari pukul 9 pagi hingga 6 petang jikalau ada kerja lagi selepas pukul 6.30 petang dikira "over time".

Tiada ulasan: