Khamis, 10 Mac 2011

masih lagi tertangguh




hari ini pada keesokkan harinya aku menyambung kembali tugasan kerja aku yang tertangguh itu.Lebih kurang pada pukul 9.15 pagi, aku menyambung kembali kerja2 aku itu.
ok,sekarang ini telah siap separuh dari kerja-kerja aku itu, sekarang ini hanya tinggal memasang kompenan-kompenan enjin sahaja.baru sahaja aku hendak menyiapkan kerja-kerja aku itu, boss aku telah menyuruh aku menyambung kerja-kerja "servis" semalam.jadi, aku pun membuat kerja-kerja itu.
kerja-kerja aku itu adalah menukar "brake pad","brake disc" serta menukar minyak "brake" dan "air filter".
Semasa aku hendak menukar "brake pad" belakang (rear brake pad) didapati "brake caliper piston" telah "jem".jadi aku memberitahu kepada boss aku perihal itu, terus dia cakap boleh buat masalah "jem' itu. jadi aku membuka "brake caliper" itu untuk ditukar "o-ring piston brake" yang telah mengeras penyebab berlakunya masalah "brake jam" itu.

Tiada ulasan: